Dubai from above

26.07.15 var det min och Adams 1års förlovningsdag
När jag vaknade fick jag frukost, blommor och ett paket. Resten av dagen fortsattes med den ena överaskningen efter den andra 😍 Jag är en väldigt lyckliglottad tjej som har dig Adam. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dubai skyline
 
 
 
The World
 
Kort fakta om The World. Det är en konstgjord ögrupp i Dubai. Det består av ca 300 öar tillsamamns som ska forma hela världskartan. Tanken är att varje ö ska representera ett land. T.ex i Kina ö ska dem bygga det som är typisk kinesist, liknande arkitektur och kinesisk mat. Det finns en ö som heter Sweden också 😊 Tanken är att folk ska kunna uppöeva hela världen samlat på ett ställe, Dubai.
Mellan 2008-2012 drabbades dem av ekonomiska svårigheter så hela projektet pausades. Men nu verkat fortsätta igen. Det finns några få öar som är helt klara för turister att besöka, bla ön Libanon. Jag tänkte kanske ta en tur dit med Sylwia någon dag 😊
 
 
The Palm Jumeirah
 
Atlantis
 
 
Burj Al Arab 7stjärnig hotel 
 
 
 
Spa dag på The Address Downtown
 
2 timmars behandling med man
 
 
 
 
Nu ska jag göra mig iordning för en nattflygning till USA.
Vi hörs!
Kimmy
7
Nina

Oj vad tiden flyger förbi! Reeedan 1 år sedan förlovning!! 😊 så stort, stort grattis till er! Vilken underbart fin dag Adam planerade!

Annelie

Åhhhh! Hej jag hittade precis din blogg! Du verkar leva ett helt fantastiskt liv med nya destinationer hela tiden! Jag flyttar till Dubai nästa vecka och har blivit tipsad om att bli flygvärdinna för Emirates, men jag har också hört att det är ganska svårt. Vad krävs egentligen för att bli utvald, och sen klara av jobbet?

Hittade precis min nya favoritblogg! :D
Kram Annelie

Oskar

Hej!

Tänkte flyga helikopter med min bror när vi kommer ner nästa gång! Vad hette företaget ni åkte med? Hur lång var flygtiden och var ni ensamma i helikoptern? Har sett på några sidor att man flyger tillsammans med andra och därför riskerar få en dålig plats...

Ha det bra!

Elin

Jag har följt din blogg från starten och jag älskar den. (Du lever i min drömvärld)

Jag undrar om du skulle kunna göra en uppdatering om ditt liv, hur du har det?!

Jag skulle önska att du skulle skriva ett inlägg om din process från att först ansöka tills där du är idag. Vad var det som fick dig till att jobba för Emirates? Vad hade du för jobb innan?

Hoppas du kan svara

Mvh Elin

Hanna

Hej!
Hittade precis din blogg och måste bara säga att den är jättefin!
Då jag är intresserad av att börja jobba som flygvärdinna även väldigt intressant. Har sett att endel andra har skrivit och frågat om hur du fick ditt jobb osv. Jag har också lite frågor och undrar om jag skulle kunna få ställa några frågor till dig? Eller om du kanske har svarat på frågor här tidigare om det så får du jättegärna länka det!

Om du ville ställa upp på några frågor till en väldigt nyfiken tjej så maila mig gärna!

Ha en superfin dag:)

Swezin

Hej!
Jag hittade precis din fina blogg, genom en hel del googlande om att jobba som flygvärdinna då jag drömt om det sen jag var liten. Jobbar du kvar där? Vill du dela med dig hur du fick jobbet, och hur hela processen var? Är så nyfiken som alla andra här.
Du får gärna lägga till mig på fb eller mejla bara.

Swezin Yu är hela namnet, och [email protected] är mitt mejl.

Kram,

Swezin

åsa

Men gud vad roligt jobb du verkar ha! Drömmen. Är jättetacksam över att jag hittat en svensk som driver en blogg om hur det är att vara flygvärdinna hos Emirates.

Jag har några frågor som du jättegärna får svara på om du har lust. :)

1. Var bor du, bor du ensam, betalar Emirates det och/eller betalar du hyra själv?
2. Vad ligger medellönen på, lyckas man spara pengar genom att jobba som flygvärdinna hos Emirates? Eller går alla pengar åt till annat?
3. Hinner man ha ett socialliv när man jobbar som flygvärdinna?
4. Kan man bestämma själv hur mycket man vill jobba eller måste alla jobba 100%?

Tack! :)